1789an hartu zuen railak oraindik orain duen eitea, eta karril edo gia hauen gainetik hasi ziren ibiltzen ezagutzen diren lehen tranbiak: ingelesak.
![]() |
ZALDIZKO LEHEN TRANBIA (ingelesa da) |
Ibilgailu berria higitzeko metodoa, hau zen: eransten zitzaion aurrekaldean zaldi bat nahiz gehiago. Aurrez eginiko bideetatik ibiliko zen tresna lurtzoru gorabeherarik gabe. Gidaria tresnaren aurrekaldean zihoan eseria, eta pasaiariak barruan nahiz gainaldeko eserlekutan.
![]() | ||
ZALDIZKO TRANBIA |
Indar eta energia berriak aurkituz gero, ibiltze medio honi garapena eman zion. 1831ean John Stephenson-ek bapor ibilgailu zenbait egin zuen, New York-en zerbitzu publikoak egiten zituztelarik.
![]() |
TRANBIA INGLES BAT |
![]() |
SAN FRANTSISKOKO TRANBIA BAT |
Baina, tranbiak beren gorenera heldu baiziren, motor elektrikoak asmatu zituztelako izan zen. Energia hartzeko airez doan hari bat dago esegia, ibilgailuaren bide gainetik. tranbiaren teilatutik haga bat irteten da hariraino; trolea da; hitz hau ingelezesko "trolley"-tik dator, gurpilun makina esan nahi zutela.
![]() | |
TROLLEY DA GOIAN DAGOELA |
![]() |
CITADIS MARKAKO TRANBIA MODERNO BAT |
Gaur egun tranbiak kentzen ari dira hirietan; maniobretarako trakets izaki, eta ibilgailu azkarragoen joan etorria eragozten bait dute.
Alejandro Garmendia 6M
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina